10 nasvetov za varno pohodništvo

Pohodništvo ima velike koristi, vendar je zelo potrebno paziti na varnost!
V današnjem prispevku vam predstavimo 10 nasvetov kako varno v gore.

1. Raziščite pot

Težko se je pripraviti na pohod, če ne veste, kam greste in kaj lahko pričakujete na poti. Čeprav obstaja nekaj fantastičnih vodnikov in zemljevidov, le redki vsebujejo vse trenutne informacije, ki jih potrebujete za varen pohod.
Torej kako do aktualnih informacij? Večina teh informacij lahko najdete na raznih forumih in družbenih omrežjih, ko uporabniki objavljajo trenutne razmere in potencialne nevarnosti.

Pogoji se lahko v trenutku, ko udari slabo vreme, močno spremenijo. Vedno preverite lokalne napovedi in opazujte nebo, da boste še predčasno ugotovili vremenske nevarnosti.

 

2. Fizično se pripravite

Pohodništvo je fizično zahtevna dejavnost. Če ste šele začeli z telovadbo ali z pohodništvom morate dobro izpolniti prvo točko teh 10 nasvetov, da boste izbrali pot/ izlet, ki mu boste kos, brez poškodb in nevarnosti.

Pomembno je tudi, da se raztezate pred in po hoji. Čeprav se zdi, da morda uporabljate samo noge, v pohodništvu deluje celo telo. Odlična stvar pohodništva je, da bolj ko to počnete, vedno močnejši postajate. Pohodništvo je navsezadnje odlično za povečanje kondicije, izgubo kilogramov in zmanjšanje stresa.

 

3. Pripravite načrt potovanja

Preden se podate na vaš nov izlet, pripravite “načrt potovanja”, ki bo jasno sporočal, kam greste, in katere so vaše osnove potovanja.
Kopija načrta izleta pustite tudi nekomu doma. Po možnosti naj ta oseba čaka na vašo vrnitev v meri, da je dovolj odgovorna, da pokliče nadaljnjo pomoč.

Vsak načrt potovanja naj vključuje naslednje:
– Vaše ime in imena spremljevalcev
– Kontaktni podatki za nujne primere
– Datum in čas odhoda in pričakovani čas vrnitve
– Pot izleta (Izhodišče – Pot hoje – Kočni cilj)
– Oprema
– Kam se obrniti v kolikor se ne vrnete

Ko ste na poti je izredno pomembno, da se ob prihodu na hrib vpišete v vpisno knjižico. To je velika pomoč reševalcem, v kolikor vas iščejo, da vedo po kateri poti ste se gibali.

 

4. Izlet s prijatelji

Čeprav solo pohodništvo daje veliko užitkov, je iz varnostnih razlogov boljše, da se pohod opravlja z majhno skupino usposobljenih ljudi.
Tako v primeru, da je nekdo poškodovan, eden ostane z poškodovancem, drugi pa poiščejo pomoč. Na tak način ni nihče nikoli sam.

 

5. Obutev, oblačila, oprema, oprema!

Velikokrat, predvsem v naših gorah, morajo gorski reševalci pomagati pohodnikom, ki so neprimerno opremljeni! To, da odidete v gore nepripravljeni in nepravilno opremljeni ne ogroža samo vas. Gorski reševalci tvegajo svoja življenja, da iz težkih in zahtevnih pogojev rešujejo poškodovance. Vsakemu, tudi izkušenemu pohodniku se lahko pripeti nesreča, vendar v kolikor pa ne upoštevate osnovnih navodil ste zelo izpostavljeni poškodbam!
Naj bo ob pohodništvu vedno z vami ustrezna obutev (gorski pohodniški čevlji), hlače, majice, vetrovke,… V kolikor se odpravljate v visokogorje, preverite tudi za čelado in samovarovalni komplet.

 

6. Seboj imejte 10 osnovnih stvari

Tudi na lokalnem dnevnem pohodu bodite pripravljeni prenočiti z 10imi osnovnimi potrebami. Splošno pravilo je, če ga nosite – vedite, kako ga uporabljati. Če nosite popolnoma založen komplet za prvo pomoč. vam ni prav v pomoč, če niste prepričani, katera stran traku je lepljiva.
1. Zemljevid
2. Kompas
3. Zaščita pred soncem in insekti
4. Dodatna hrana in voda
5. Svetilka
6. Dodatna oblačila / oprema za dež
7. Komplet za prvo pomoč in piščalka
8. Nož
9. Vžigalnik
10.Fire Starter

 

7. Pazi, na kaj stopiš

Sliši se preprosto, ampak – stopanje čez hlode in skale ni vedno tako enostavno v kolikor je pot mokra in težko prehodna.

 

8. Uporaba palic

V skladu z večimi študijami naj bi pohodniške palice zmanjšale obremenitev kolen za kar 25%. Da ne omenjamo njihove splošne pomoči pri stabilnosti.

 

9. Pijte veliko vode in jejte zdrave prigrizke

Vaše telo je kot avto, ne bo šlo daleč brez pravih goriv. Telo pohodnika zahteva stalno oskrbo s hranljivo dolgotrajno hrano, da poganja mišice, ki nas vodijo po skalnatih poteh. Torej koliko vode potrebujete? Čeprav se vsi posamezniki razlikujejo, mora večina pohodnikov zaužiti med 1/2 in 1 litrom vode za vsako uro hoje. To je veliko vode in skoraj nemogoče jo je nositi s seboj če ste na daljšem pohodu.
Ob samem planiranju in raziskovanju poti preverite tudi, če so ob poti kakšni naravni izviri, kjer lahko dopolnite vaše steklenice z vodo.

 

10. Vedite, kdaj se je potrebno obrniti

Mrači se, postajaš utrujen, zmanjkuje vode,… Čas je, da se obrneš! Iskreno, verjetno je bil čas da se nekaj ur pred tem obrnemo. Ena najtežjih nalog, ki jo lahko pridobi kateri koli pohodnik, je sposobnost obsojanja sebe, svojih spremljevalcev in poti, po kateri ste namenjeni.

Čeprav so tehnologija, tako kot satelitski glasniki, orodja za povečanje varnosti pohodnikov, se nanje ne bi smeli zanašati, če ne bi imeli zdrave pameti. Kot vsa orodja je tudi tehnologija tako učinkovita kot oseb, ki z njo upravlja.

Naj bo varen pohodniški izlet, se vidimo na poti!

0

vedivedi

Vedivedi.si spletni portal, ki širi znanje. Najbolj rastoči slovenski portal, ki vam ponuja vrhunske novice in zanimivosti o Sloveniji in širnem svetu...

Dodaj odgovor